Obchodné podmienky

OBCHODNÉ PODMIENKY
a
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU (e-shopu)

 

Článok I.
Vymedzenie pojmov

1. Prevádzkovateľom internetovej stránky (e-shopu – online trhu - www.gsm-suciastky.sk ) je GSM - suciastky s.r.o., so sídlom M. Rázusa 13 , 984 01 Lučenec, IČO : 46 591 419, zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 21834/S, DIČ : 2023481801, IČ DPH : SK2023481801.
email: info@gsm-suciastky.sk,
telefonický kontakt: +421 911 445 336 a +421 948 370 818.
Kontaktná osoba: Kovalančík Jaroslav. Kontaktné údaje sú zverejnené aj na webovom sídle spoločnosti GSM – suciastky s.r.o.

- Online trh je služba, ktorá pomocou softvéru, vrátane webového sídla, časti webového sídla alebo aplikácie umožňuje spotrebiteľom uzatvárať zmluvy na diaľku s obchodníkmi odlišnými od prevádzkovateľa online trhu alebo s inými spotrebiteľmi.
- Prevádzkovateľ online trhu je osoba, ktorá prevádzkuje a poskytuje spotrebiteľom online trh, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.

2. Doručovacia adresa: Novohradská 17, 984 01 Lučenec – určená pre doručovanie Vašich reklamácii, vráteného tovaru a telefónov na servis.

3. Predávajúcim je GSM - suciastky s.r.o., so sídlom M. Rázusa 13 , 984 01 Lučenec, IČO: 46 591 419, zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 21834/S, DIČ: 2023481801, IČ DPH: SK2023481801. email: info@gsm-suciastky.sk, telefonický kontakt: +421 911 445 336 a +421 948 370 818.

4. Obchodníkom tovarov a služieb ponúkaných v e-shope www.gsm-suciastky.sk je GSM - suciastky s.r.o., so sídlom M. Rázusa 13 , 984 01 Lučenec, IČO: 46 591 419, zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 21834/S, DIČ: 2023481801, IČ DPH: SK2023481801. email: info@gsm-suciastky.sk, telefonický kontakt: +421 911 445 336 a +421 948 370 818.


- Obchodníkom je osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, a to aj prostredníctvom inej osoby, ktorá koná v jej mene alebo na jej účet.


5. Kupujúci – každá osoba, ktorá uzatvorí kúpnu zmluvu s predávajúcim prostredníctvom internetového obchodu.

6. Spotrebiteľ – je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.

7. Kúpna zmluva – zmluva uzatvorená medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru od predávajúceho, za ktorý sa kupujúci zaväzuje uhradiť kúpnu cenu, jej neoddeliteľnou súčasťou sú VOP

8. Orgánom dozoru je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Banskobystrický kraj, Dolná 46, 974 00 Banská Bystrica 1

9. Tovarom alebo službou sú všetky produkty zverejnené na stránkach e-shopu, ktoré je možné objednať (majú uvedenú cenu a táto nie je nulová).

10. Na vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý vznikol inak ako prostredníctvom elektronických zariadení na diaľku a nejedná sa o vzťah medzi poskytovateľom služieb informačnej spoločnosti a príjemcom služieb informačnej spoločnosti sa tieto všeobecné obchodné podmienky uplatnia iba v nevyhnutnom rozsahu, ktorý zodpovedá právnym predpisom a logickému usporiadaniu veci, pokiaľ medzi nimi nebolo dohodnuté inak.

11. Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonník a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, všetky v znení neskorších právnych predpisov.

12. Právne vzťahy predávajúceho s podnikateľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka v znení neskorších právnych predpisov.

13. Predávajúci v súlade s ustanovením § 2 písm. l) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov informuje spotrebiteľa, že sa nezaviazal dodržiavať žiadny kódex správania.

14. Spotrebiteľ svojim podpisom predávajúcemu výslovne potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa ust. § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

 

Článok II.
Cena

1. Všetky uvádzané ceny pri tovare a službách sú konečné vrátane 23% DPH.

2. Predávajúci je viazaný cenou uvedenou na stránke e-shopu v momente vykonania nákupu.

3. Obchodník je povinný v každom oznámení o znížení ceny tovaru uviesť predchádzajúcu cenu tovaru. Predchádzajúca cena tovaru je najnižšia cena, za ktorú obchodník predával alebo poskytoval tovar v období 30 dní pred znížením ceny tovaru, alebo od začiatku predaja alebo poskytovania tovaru, ak obchodník predával alebo poskytoval tovar v období kratšom ako 30 dní pred znížením ceny. Obchodník môže pri postupnom znižovaní ceny tovaru uviesť ako predchádzajúcu cenu tovaru pôvodnú cenu tovaru pred prvým znížením ceny tovaru bez ohľadu na čas predaja alebo poskytovania tovaru.

 

 

Článok III.
Objednávka a storno objednávky

1. Objednávka vzniká na základe jej potvrdenia pri procese objednávania tovaru prostredníctvom obchodného systému na www.gsm-suciastky.sk vrátane objednávky cez e-shop. Kupujúci tým, že odošle objednávku predávajúcemu potvrdzuje, že súhlasí s obchodnými a nákupnými podmienkami internetového obchodu www.gsm-suciastky.sk.
Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zrealizovanej objednávky, teda kúpnej zmluvy.

2. Každá objednávka zákazníkovi môže byť pred odoslaním telefonicky overovaná.

3. Pri každej objednávke musí spotrebiteľ uviesť meno, priezvisko, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail, názov tovaru, počet kusov tovaru, dátum vystavenia objednávky, prípadne iné údaje požadované systémom. Právnická osoba aj IČO, DIČ, IČ DPH.

4. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku.

5. Tieto údaje budú v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov použité v rámci vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).

6. V prípade uvedenia nepravdivých údajov alebo údajov inej osoby pri registrácii zo strany kupujúceho je takto uzatvorená elektronická zmluva neplatná. Poskytovateľ vylučuje svoju zodpovednosť, ak kupujúci využíva jeho služby v mene inej osoby alebo s použitím nepravdivých údajov.

7. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu, a to do vyexpedovania objednaného tovaru, a to na e-mailovú adresu: info@gsm-suciastky.sk. Informácia o vyexpedovaní objednaného tovaru bude kupujúcemu odoslaná emailom, prípadne oznámená
telefonicky. Kupujúci je povinný v oznámení o storne objednávky uviesť číslo objednávky.

8.  V prípade storna objednávky uvedeného v ods. 7. tohto článku, predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky, ktoré súvisia so zrušením objednávky. Pokiaľ kupujúci zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu, alebo časť kúpnej ceny v čase do zrušenia objednávky, tak predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo časť kúpnej ceny v lehote 3 pracovných dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho.

9. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v prípade, ak kupujúci uviedol na objednávke nepravdivé alebo zavádzajúce osobné údaje, alebo ak sa tovar už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho veľkoobchodná cena. V takomto prípade bude predávajúci neodkladne informovať kupujúceho za účelom dohodnutia ďalšieho postupu. V prípade zrušenia objednávky predávajúci neúčtuje kupujúcemu žiadne poplatky súvisiace so zrušením objednávky. V prípade, že kupujúci už zaplatil predávajúcemu kúpnu cenu, alebo jej časť v čase do zrušenia objednávky, predávajúci vráti už zaplatenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 3 pracovných dní od zrušenia objednávky prevodom na bankový účet kupujúceho.

10. Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku ak nie je možné objednávku overiť telefonicky.

11. V prípade, že kupujúci stornuje iba určitú časť objednaného tovaru, automaticky stráca všetky zľavy z danej objednávky.

 

Článok IV.
Zľavy k objednávke

1. Predávajúci ponúka možnosť zvýhodneného zľavneného nákupu za nasledovných podmienok:


- kupujúci musí byť registrovaným užívateľom E-shopu
- kupujúci požiadal telefonicky, alebo e-mailom o individuálnu zľavu na konkrétne produkt
- kupujúci použije na nákup Zľavnený kupón
- každá individuálna poskytnutá zľava má svoju finančnú hodnotu a dátumovú platnosť
- zľavy sa môžu poskytnúť pre maloobchodný a veľkoobchodný nákup


2. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, automaticky celá zľava zaniká a vrátená suma je znížená o celkovú zľavnenú sumu.

 

Článok V.
Právo spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy uzatvorenej na diaľku a zmluvy uzavretej mimo
prevádzkových priestorov obchodníka bez udania dôvodu, jeho uplatnenie a poučenie spotrebiteľa


1. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov podľa ustanovení § 19 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.


2. Zámer odstúpiť od zmluvy je kupujúci povinný oznámiť predávajúcemu čo najskôr, a to písomne na e-mailovú adresu info@gsm-suciastky.sk ,alebo poštou na našu adresu, spolu s tovarom ktorý je riadne označený ako sú batérie a náhradné diely bez kontrolnej značky dodávateľa, tj. razítka zo symbolikou (napr. GSM), ktorá zaručuje že uvedený tovar bol zakúpený v našom internetovom obchode, kópiou faktúry, formulárom na odstúpenie, podpisom a číslom účtu pre vrátenie peňazí.


3. Kupujúci je povinný zaslať tovar predávajúcemu doporučene a poistený, nie však na dobierku. Kupujúci pri odstúpení od zmluvy a doručení tovaru predávajúcemu, doručí tovar nachádzajúci sa v originálnom – pôvodnom obale, nepoškodený a úplný. V prípade, že kupujúci odstúpi od
zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je použitý, poškodený alebo neúplný, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar zníženú v súlade s ust. § 457 Občianskeho zákonníka o hodnotou jeho opotrebenia vo výške 1% z celkovej ceny tovaru za každý deň používania tovaru a o hodnotu opravy a uvedenia tovaru do pôvodného stavu v lehote 14 pracovných dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy a doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.


4. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka aj bez uvedenia dôvodu v lehote podľa § 20 ods. 1 a 3 zákona o ochrane spotrebiteľa, resp. odseku 7 a 9 , okrem zmluvy, ktorej predmetom je


a) poskytnutie služby, ak 
1. došlo k úplnému poskytnutiu služby a

2. poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak je podľa zmluvy
spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu,
b) dodanie alebo poskytnutie produktu, ktorého cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií spotrebiteľa alebo tovaru vyrobeného na mieru,
d) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
e) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako
náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli zmluvy uzavreté počas návštevy obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto tovary alebo služby vopred neobjednal


5. Spotrebiteľ stráca okamihom úplného poskytnutia služby právo na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorej predmetom je vykonanie opravy, ak spotrebiteľ výslovne požiadal obchodníka o návštevu na účely vykonania
opravy a plnenie sa začalo s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa.

6. Na odstúpenie od zmluvy môže kupujúci využiť nasledovný vzorový formulár podľa prílohy č. 2 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. : Odstúpenie od kúpnej zmluvy v ktorom je potrebné vyplniť minimálne údaje s označením „*“ – hviezdičkou. 

7. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do
a) 14 dní odo dňa

  • prevzatia tovaru spotrebiteľom, pričom tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru.
  • uzavretia zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby,

8. Ak obchodník poskytol spotrebiteľovi informácie, resp. poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy až dodatočne, najneskôr však do 12 mesiacov od začatia plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy podľa odseku 7 môže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 14 dní odo dňa, keď obchodník dodatočne splnil informačnú povinnosť, ak ide o plynutie lehoty podľa odseku 7 písm. a).

9. Ak obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie, resp. poučenie o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy ani podľa odseku 8, spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka do 12 mesiacov od uplynutia lehoty podľa odseku 7. 

10. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia

11. Pri pochybnostiach o doručení sa spotrebiteľom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak spotrebiteľ vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú
obchodník oznámil spotrebiteľovi alebo na inú adresu, ktorú obchodník oznámil spotrebiteľovi po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania obchodníkovi na adresu podľa prvej vety, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je
oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať obchodníkovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.

12. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka.

13. Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak obchodník na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka dodal alebo poskytol viacero produktov. 

14. Účinky odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu k zmluve, od ktorej spotrebiteľ odstúpil; to neplatí, ak sa strany výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. 

15. Doplnkovou zmluvou podľa odseku 14 sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho produktu, ktorý súvisí s predmetom zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bez ohľadu na to, či produkt dodá alebo poskytne obchodník alebo iná osoba na základe dohody s obchodníkom.

16. Obchodník alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa odseku 15 požadovať od spotrebiteľa len úhradu nákladov podľa § 21 ods. 3 a 5 a § 22 ods. 3 zákona o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov. Odsekom 14 nie je dotknutá zmluva o
viazanom spotrebiteľskom úvere. 

17. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.

 

 

Článok VI.
Práva a povinnosti spotrebiteľa po odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku a zmluvy
uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

  1. Spotrebiteľ je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ odošle tovar obchodníkovi najneskôr v posledný deň lehoty.
  2. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru; to neplatí, ak obchodník súhlasil, že náklady bude znášať sám, alebo ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. g.) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, resp. nepoučil spotrebiteľa o jeho povinnosti znášať náklady na vrátenie tovaru po odstúpení od zmluvy, a ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.
  3. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru; to neplatí, ak obchodník nesplnil informačnú povinnosť podľa § 15 ods. 1 písm. f.) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, resp. neposkytol poučenie spotrebiteľovi o jeho práve odstúpiť od zmluvy, podmienkach, lehote a postupe pri uplatňovaní práva na odstúpenie od zmluvy. Obchodník zároveň poskytne spotrebiteľovi vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy v zmysle prílohy č. 2 vyššie uvedeného zákona.
  4. Spotrebiteľ je povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je poskytnutie služby, a pred začatím poskytovania plnenia udelil výslovný súhlas podľa § 17 ods. 10 písm c.) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta na základe trhovej ceny poskytnutého plnenia, ak je celková cena dohodnutá v zmluve nadhodnotená.
  5. Spotrebiteľovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka nevznikajú okrem povinností podľa odsekov 1 až 5 a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa článku XI. odseku 3 žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.

 

Článok VII. 
Práva a povinnosti obchodníka po odstúpení spotrebiteľa od zmluvy uzavretej na diaľku
a od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka

  1. Obchodník je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou uzavretou na diaľku, zmluvou uzavretou mimo prevádzkových priestorov obchodníka alebo s doplnkovou zmluvou vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
  2. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi všetky platby podľa odseku 1 v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od zmluvy, ak spotrebiteľ neodstúpil od celej zmluvy uzavretej na diaľku alebo od celej zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka. Obchodník nemôže účtovať spotrebiteľovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
  3. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.
  4. Obchodník nemôže požadovať od spotrebiteľa úhradu nákladov za
    a) poskytnutie služby, ak
    1: obchodník neposkytol spotrebiteľovi informácie podľa § 15 ods. 1 písm. f.) alebo písm h.) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, alebo
    2: spotrebiteľ neudelil obchodníkovi výslovný súhlas so začatím poskytovania služby
  5. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
  6. Obchodník je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo obchodníka dohodnúť sa so spotrebiteľom na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
  7. Obchodník je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa odseku 1, ak na základe zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka bol tovar dodaný spotrebiteľovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť obchodníkovi poštou.
  8. Jednostranné započítanie pohľadávok obchodníka a spotrebiteľa, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy sa zakazuje.

 

Čl. VIII.
Dodacie podmienky

 

  1. Dodanie objednaného tovaru bude realizované v čo najkratšom termíne, podľa dostupnosti tovaru na sklade a prevádzkových možností predávajúceho. Predávajúci má povinnosť do 30 dní od vytvorenia objednávky za dohodnutých podmienok zaslať kupujúcemu tovar, ak sa nedohodli inak, alebo ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota.
    Vec je dodaná v okamihu, keď ju prevezme kupujúci alebo ním určená osoba, alebo keď ju predávajúci odovzdá prepravcovi, ktorého poveril kupujúci mimo možností prepravy, ktoré ponúkol kupujúcemu predávajúci. Ak si vec vyžaduje montáž alebo inštaláciu predávajúcim, vec sa považuje za dodanú až dokončením montáže alebo inštalácie.
  2. Obsahom zásielky s tovarom je vždy aj daňový doklad (doklad o kúpe tovaru), návod na používanie, prípadne záručný list.

 

Čl. IX.
Poplatky za prepravu a balné

 

Kupujúci si zvolí spôsob platby pri objednávaní tovaru, tým že označí zvolenú možnosť.

Spôsob platby je nasledovný:

  1. Tovar môže kupujúci zaplatiť na dobierku, prevodom na základe predfaktúry alebo platobnou kartou.

    1.1.  dobierka        + SPS - UPS Kuriér                       8,00 €          (2,0 € + 6,00 €)

    1.1.  dobierka        + GLS Kuriér                                  6,50 €          (2,0 € + 4,50 €)

    1.4. platba vopred  + SPS - UPS Kuriér                      6,00 €          (0,0 € + 6,00 €) 

    1.4. platba vopred  + GLS Kuriér                                4,50 €          (0,0 € + 4,50 €) 

    1.5. platba vopred  + GLS výdajné miesto                 3,50 €        (0.0 € + 3,50 €) 

    1.5. platba vopred  + Zasielkovňa                               3,50 €        (0.0 € + 3,50 €)  

    1.7. GoPay             + UPS Kuriér                                6,70€           (0,70 € + 6,00€)

    1.7. GoPay             + GLS Kuriér                                5,20€           (0,70 € + 4,50€)

    1.7. GoPay             + GLS výdajné miesto                  4,20€           (0,70 € + 3,50€)

    1.8. GoPay             + Zasielkovňa                               4,20€           (0,70 € + 3,50€)

     

  1. Kupujúci je povinný prekontrolovať a prevziať zásielku len v prípade, ak nie je poškodený vonkajší obal zásielky. Ak je na zásielke výrazné mechanické poškodenie, ktoré je zjavne spôsobené prepravou, má právo ju neprevziať. V prípade poškodenia obalu, môže kupujúci tovar prevziať, ale je potrebné, aby uviedol všetky výhrady do prepravného listu
  2. Kupujúci je povinný okamžite po prevzatí zásielky tovar prezrieť a skontrolovať kompletnosť balenia, v prípade poškodenia tovaru alebo neúplnosti zásielky je potrebné túto skutočnosť sapísat do prepravného listu a kontaktovať nás na e-mailovej adrese info@gsm-suciastky.sk. Predávajúci nebude brať ohľad na tie reklamácie  mechanického poškodenia tovaru a tie reklamácie neúplnosti zásielky, ktoré nebudú kupujúcim nahlásené ihneď po podpise prepravného listu, najneskôr do 12 hodín od podpísania prepravného listu.
  3. Doručenie zásielky tovaru prepravcom:

    V prípade tovaru doručeného prepravcom, ak kupujúci zistí, že tovar je mechanický poškodený, je povinný ihneď kontaktovať prepravcu, ktorý zásielku tovaru doručil a vyžiadať si potvrdenie o podaní reklamácie u prepravcu. Túto skutočnosť je taktiež povinný hlásiť predajcovi.

    Pri doručení zásielky tovaru Slovenskou poštou v prípade zistenia porušeného alebo poškodeného obalu, poškodenia s úbytkom obsahu odporúčame zásielku tovaru neprebrať, prípadne riešiť priamo s pracovníkom prepravnej spoločnosti, či s pracovníkom pri priehradke danej pošty na mieste zápisom o škode. V prípade prevzatia a zistenia porušeného alebo poškodeného obalu tovaru, poškodenia s úbytkom obsahu tovaru žiadame o nahlásenie tejto udalosti najneskôr do 24 hod. od prevzatia zásielky tovaru na ľubovoľnej pobočke Slovenskej pošty. K spísaniu zápisu o škode je potrebný poškodený tovar, obal zásielky a doklad o prevzatí zásielky, nadobúdací doklad - faktúru. Najbližšiu pobočku Slovenskej pošty nájdete tu: 
    otvaraciehodiny.posta.sk. O nahlásení a spísaní zápisu o škode na ľubovoľnej pobočke Slovenskej pošty nás môžete informovať na e-mail: info@gsm-suciastky.sk 

    Reklamácie mechanického poškodenia tovaru, alebo nefunkčnosť tovaru(nezobrazuje správne), ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je kupujúci povinný oznámiť mailovou formou na mail : info@gsm-suciastky.sk do 48 hod. alebo u prepravcu  na tel.č. 16 877 ako ho obdržal doručený kuriérskou službou. Neskoršie reklamácie tohto druhu už nie je možné uznať.

     

  4. Ak predávajúci nedodá vec včas, kupujúci môže od zmluvy odstúpiť aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov ak predávajúci odmietol vec dodať, včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzavretia zmluvy, alebo, kupujúci pred uzavretím zmluvy predávajúceho oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité. Po odstúpení od zmluvy podľa predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu všetko, čo od neho na základe zmluvy dostal.

Článok X.
Prevod vlastníckeho práva

Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho po zaplatení plnej ceny a ďalších peňažných čiastok dohodnutých v kúpnej zmluve na diaľku momentom prevzatia veci od predávajúceho alebo dopravcu. Vlastnícke právo k predanej veci a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty veci prechádza na kupujúceho okamihom dodania.

 

Článok XI. 
Záverečné ustanovenia

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky a reklamačné podmienky aj bez predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok alebo reklamačných podmienok, sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke predávajúceho.
  2. Neoddeliteľnou súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok sú aj reklamačné podmienky.
  3. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné podmienky.
  4. V prípade uzatvorenia inej zmluvy s kupujúcim s inými podmienkami, majú podmienky uvedené v zmluve prednosť pred všeobecnými obchodnými podmienkami.
  5. Tieto všeobecné obchodné podmienky vrátane ich neoddeliteľných súčastí nadobúdajú platnosť a účinnosť od 1.7.2024.
  6. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu zamietne alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.

 

REKLAMAČNÉ PODMIENKY INTERNETOVÉHO OBCHODU (e-shopu)
neoddeliteľná súčasť všeobecných obchodných podmienok

 

Článok I.
Zodpovednosť za vady a práva zo zodpovednosti za vady

 

  1. Tento reklamačný poriadok bol spracovaný v zmysle ustanovení Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
  2. Obchodníkom, resp. predávajúcim je - GSM - suciastky s.r.o., so sídlom M. Rázusa 13 , 984 01 Lučenec, IČO : 46 591 419, zapísaná v Obchodnom registri okresného súdu Banská Bystrica, Vložka číslo: 21834/S, DIČ : 2023481801, IČ DPH : SK2023481801.

 

KONTAKTNÉ ÚDAJE na uplatnenie reklamácie :

email: info@gsm-suciastky.sk,

telefonický kontakt : +421 911 445 336 a +421 948 370 818.

Kontaktná osoba : Kovalančík Jaroslav. Kontaktné údaje sú zverejnené aj na webovom sídle spoločnosti GSM – suciastky s.r.o.

Doručovacia adresa : Novohradská 17, 984 01 Lučenec – určená pre doručovanie Vašich reklamácii, vráteného tovaru a telefónov na servis.

  1. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u predávajúceho a ktorý je vlastníctvom kupujúceho. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho záruku len na tovar, ktorý vykazuje vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
  2. Predaná vec má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa § 615 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov alebo ak jej používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
  3. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaná vec v čase jej dodania a ktorá sa prejaví do dvoch rokov, resp. 24 mesiacov od dodania veci. Pri použitých veciach je záručná doba 12 mesiacov. Záruka za akosť pre právnické osoby je v trvaní 12 mesiacov v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka. Pri použitých veciach je záruka za akosť pre právnické osoby 6 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru. Čas od vytknutia vady až do vykonania opravy sa do záručnej doby nepočíta. Počas záručnej doby má kupujúci právo na bezplatné odstránenie vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie, návodu, oprávnenému zástupcovi predávajúceho spolu s dokladom o zaplatení, prípadne so záručným listom a stručným popisom závady.
  4. Upozornenie - pre firmy a registrovaných dílerov platí záruka na náhradné diely – 6 mesiacov odo dňa kúpy. Displeje otestujte pred nalepením! Na použitý diel, ktorý nebol menený v autorizovanom servise sa záruka nevzťahuje.
  5. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby dvoch rokov pri novej veci sa predpokladá, že ide o vadu, ktorú mala vec už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou veci alebo vady.
  6. Právo na zodpovednosť za vady predávajúceho zaniká v prípade, že :
  • k závade došlo mechanickým poškodením tovaru spôsobeným kupujúcim,
  • nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom,
  • neoznámením zjavných vád pri prevzatí tovaru,
  • používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
  • zanedbaním starostlivosti o tovar,
  • poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.
  • Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a uplynutím záručnej doby tovaru. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním.

Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani reklamovať.

  1. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má voči nemu
  • právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou v zmysle § 623 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov,
  • právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo
  • právo od kúpnej zmluvy odstúpiť v zmysle § 624 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.

- Pri odstrániteľnej chybe tovaru má kupujúci právo, aby bola takáto chyba bezplatne, včas a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje predávajúci a je povinný chybu bez zbytočného odkladu odstrániť. Kupujúci môže požadovať namiesto odstránenia chyby (opravy) výmenu chybnej veci za bezchybnú, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť chyby.

- Pri výskyte neodstrániteľnej chyby tovaru, ktorá bráni riadnemu užívaniu veci na daný účel, má kupujúci právo buď na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí).

- V prípade, že má vec súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné chyby, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní, má spotrebiteľ právo na výmenu tovaru alebo na vrátenie peňazí. To isté právo má aj v prípade, ak sa rovnaká chyba, aká bola najmenej dvakrát opravovaná, vyskytne tretíkrát v záručnej dobe.

  1. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti. Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.
  2. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa odseku 9, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia doby dvoch rokov pri novej veci. Ustanovenie § 509 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov sa použije rovnako.
  3. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.

Upozornenie: Náhradný diel je určený k výmene odborným pracovníkom. Pri prípadnej reklamácií požadujeme potvrdenie servisného strediska že výmena bola vykonaná odborným a zaškoleným pracovníkom. V opačnom prípade reklamácia nebude uznaná. Ochranné fólie odlepte až po vyskúšaní dielu že funguje.

  • Otestujte pred nalepením! Ak diel bol namontovaný, na mechanické poškodenie sa záruka nevzťahuje.  Pokiaľ nieje diel montovaný v autorizovanom servise, na použitý diel sa záruka nevztahuje.
  1. Montáž by mala prebiehať:
  • Zafixováním telefónu v „Jigu“
  • Pod stanoveným tlakom 1nwm
  • Po dobu 1minuty

Spoločnosť GSM - suciastky, s.r.o. zodpovedá len za vady spôsobené u nás zakúpeným tovarom na zariadení, ktoré je servisované v autorizovaných servisných strediskách alebo priamo v našej spoločnosti. V prípade vzniknutia vady na zariadení, ktoré nebolo u nás alebo v autorizovanom servisnom stredisku servisované, naša spoločnosť nezodpovedá. Všetky náhradné diely sú opečiatkované našou plombou, s rokom a mesiacom predaja. Jej odstránením strácate nárok na reklamáciu daného dielu. 

  1. Záruka sa vzťahuje na výrobné vady,nie na mechanické poškodenie
  2. Mechanicky poškodený náhradný diel nie je možné reklamovať
  3. Pri neoriginálnych náhradných dieloch (označených ako OEM, alebo kvalita ako originál) je možné pomalšie reagovanie dotykovej plochy, alebo nesprávnemu zobrazovaniu farieb. Na takéto problémy sa reklamácia nevztahuje. Originál diely od výrobcu sú označené ako "Originál", alebo "Service Pack".

 

Článok II.
Vytknutie vady a postup pri reklamácii

 

  1. Ak neurčí predávajúci inak, tak je potrebné reklamovaný tovar zaslať späť doporučene a poistené (nie na dobierku) na adresu sídla spoločnosti. Predávajúci alebo ním určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie.
  2. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
  3. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov odstráni. Uvedená lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
  4. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie do 3 dní od začiatku reklamačného konania (deň prijatia reklamovaného tovaru), v odôvodnených prípadoch, najmä v prípade, ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru najneskôr do 30 dní odo dňa začiatku reklamačného konania. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo ním určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
  5. Ak predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia písomne oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa § 621 ods. 3 Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov nevzťahuje. Na náklady spotrebiteľa spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.

 

Postup reklamácie:
Pri uplatňovaní reklamácie je potrebné dodržať nasledujúci postup: 

  1. Zaslať e-mail na našu e-mailovú adresu: info@gsm-suciastky.sk, v ktorom je potrebné uviesť Meno, Priezvisko a telefonický kontakt (prípadne prihlasovacie meno), názov výrobku, číslo faktúry a popis vady.
  2. Do 24 hodín (v pracovné dni) Vám zašleme informácie týkajúce sa ďalšieho postupu a adresu, na ktorú bude potrebné zaslať reklamovaný tovar.
  3. Tovar je nutné zaslať na nami určenú adresu spolu s popisom závady, kópiou faktúry, prípadne potvrdeným záručným listom. Ak adresa dodania opraveného výrobku nebude zhodná s adresou na faktúre, je potrebné uviesť aktuálnu adresu a telefonický kontakt.
  4. Reklamácia sa považuje za vybavenú - ak sa ukončí reklamačné konanie odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.

Reklamačný protokol na stiahnutie

 

Článok III.
Odstránenie vady

  1. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou veci alebo opravou veci. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mala vec bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti.
  2. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 1 druhej vety.
  3. Predávajúci opraví alebo vymení vec v primeranej lehote (§ 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu veci a účel, na ktorý kupujúci vec požadoval.
  4. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní vec predávajúcem. Náklady prevzatia veci znáša predávajúci.
  5. Predávajúci dodá opravenú vec alebo náhradnú vec kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadnú vec, ak sa strany nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme vec v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ju mal prevziať, môže predávajúci vec predať. Ak ide o vec väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja veci po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jej úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji veci. Predávajúci môže vec na vlastné náklady zničiť, ak sa ju nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu veci, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jej predaj.
  6. Predávajúci pri odstránení vady zabezpečí odstránenie veci a inštaláciu opravenej veci alebo náhradnej veci, ak si výmena alebo oprava vyžaduje odstránenie vadnej veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Predávajúci a kupujúci sa môžu dohodnúť, že odstránenie veci a inštaláciu opravenej alebo náhradnej veci zabezpečí kupujúci na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  7. Pri odstránení vady výmenou veci nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred jej výmenou.
  8. Predávajúci zodpovedá za vady náhradnej veci podľa § 619 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov.
  9. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov, ak :
    1. predávajúci vec neopravil ani nevymenil
    2. predávajúci vec neopravil ani nevymenil v súlade s článkom III. bodom 4 a 6
    3. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa článku III. bodu 2
    4. vec má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene vec
    5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo
    6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
  10. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 9 písm. d) a e) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota veci, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
  11. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predanej veci a hodnoty, ktorú by vec mala, ak by bola bez vád
  12. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 9, ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci.
  13. Ak sa zmluva týka kúpy viacerých vecí, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnej veci. Vo vzťahu k ostatným veciam môže odstúpiť od zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné veci bez vadnej veci.
  14. Kupujúci po odstúpení od zmluvy alebo jej časti vráti vec predávajúcemu na náklady predávajúceho. Predávajúci zabezpečí odstránenie veci, ktorá bola nainštalovaná v súlade s jej povahou a účelom pred tým, ako sa vada prejavila. Ak predávajúci vec v primeranej lehote neodstráni, môže kupujúci zabezpečiť odstránenie a doručenie veci predávajúcemu na náklady a nebezpečenstvo predávajúceho.
  15. Predávajúci po odstúpení od zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
  16. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
  17. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním veci a na odplatu za bežné užívanie veci pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
  18. Pri vytknutí vady je kupujúci povinný predložiť doklad o zakúpení tovaru alebo inak hodnoverne preukázať, že tovar kúpil od predávajúceho. 

IV.
Záverečné ustanovenia

  1. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu zamietne alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu.
  2. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
  3. Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a predávajúci si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia predávajúceho.
  4. Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Zákona o elektronickom obchode, Zákona o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa, Zákona o ochrane spotrebiteľa č. 108/2024 Z.z. v znení neskorších predpisov. Prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia slovenskými právnymi predpismi, najmä príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
  5. Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením objednávky sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí.
  6. V prípade akýchkoľvek informácií, nás kontaktujte na našich telefónnych číslach alebo na našej e-mailovej adrese.
  7. Tieto reklamačné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť od 1.7.2024.